Elmúlt egy év...

2018/08/11. - írta: csiripiszli12

Pont egy éve annak a nevezetes kutyasétáltatásnak, ami alatt eszembe jutott, hogy mi lenne, ha megtanulnék weboldalakat készíteni. A fő inspiráció - a gyakorlati szempontok mellett - Rowling régi weboldala volt, imádtam a bárhol meglepetést rejtő oldalt, és arra gondoltam, milyen jó lenne, ha tudnék hasonló ötletes oldalakat kódolni :) Ez még messze van, de most itt az ideje egy kis áttekintésnek.

Az első pár hónapban (tavaly év végéig) rendszeresen tudtam tanulni, ősszel felkeltem reggel ötkor, hogy a munkám és egyéb teendőim mellett tudjak tanulni. Aztán idén év elején borultak a dolgok, nagyon nehéz időszak van mögöttem, ami alatt a legnagyobb eredmény a kódolással kapcsolatban, hogy nem hagytam abba.

Az első önálló munkám. Két hét tanulás után készítettem, és máig büszke vagyok arra, hogy milyen ügyesen megoldottam, hogy Dórikát keresni kelljen a képen :)

Egy nagyobb másolásos feladat eredménye itt, ez annak idején összegzésnek és a reszponzivitás gyakorlásának nagyon jó volt.

Aztán ráköltöztem a gépemre és a GitHubra, és megcsináltam ezt az oldalt, utána jött a Bootstrap, ami nem győzött meg teljesen, hogy a legjobb ötlet az alkalmazása, de nyitott vagyok arra, hogy meggyőzzön. Mindenesetre Dórika kutyámnak lett így egy oldala.

És jött a JavaScript, háháháhá, itt a "rajzolj valamit" feladat megoldása, amúgy ebből az időből van egy célom, amit még nem fejeztem be.

A tavaszi félévben annyira nem volt sem időm, sem energiám kódolással foglalkozni, hogy elkezdtem egy visszaszámlálót lekódolni, ami a szorgalmi időszak végéig hátralevő napokat számlálná. Ezzel a kóddal is még adós vagyok magamnak, visszatérek hozzá hamarosan. Közben amúgy szereztem be egy kis szakirodalmat, részben a motivációm fenntartása érdekében.

A JavaScriptes feladatok után láttam a tananyagban, hogy még egy másolós feladat hátravan, ezt a kódot most írom, és most itt tartok vele. A kód tehát még nincs kész, ez a mostani állapotról klónozott oldal. (Amúgy a suliról is írtam még ősszel, változatlanul jó a véleményem róla.) UPDATE (2018.08.28.) Elkészült a másolós feladat: itt és itt. Az utóbbiban a gombok és egy-két részlet nem olyan pontos, mint az előbbiben, viszont más a tabok JavaScript-kódja.

Most újra rendszeresen kódolok, és a hosszú kihagyás után megint ráébredtem, hogy ezt szeretem csinálni. Úgyhogy azt hiszem, jó ötletem támadt egy éve a kutyasétáltatás alatt, kíváncsian várom, hogy mi jön még belőle :)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mijutotteszembe.blog.hu/api/trackback/id/tr8214174687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása