Rajzolás JavaScripttel

2017/12/09. - írta: csiripiszli12

Jó régen írtam már, ennek az elsősorban az oka, hogy igyekszem a lehető legtöbb időt tanulásra fordítani, és így kevésbé jut időm arra, hogy le is írjam a történteket.

Most a JavaScript használatát gyakorlom, megismerkedtem a canvas-szal, és már rajzoltam vonalat, négyzetet, háromszöget, színeztem, és a legalapabb dolgok után kicsit összetettebb feladatok is voltak.

A feladatok egy része könnyen megy, de van egy típusú feladat, amivel elakadok, és mentori segítség nélkül nem tudom megoldani. Az a tapasztalatom, hogy amikor "simán" egymás után kell helyezni alakzatokat, mint itt, itt vagy itt, akkor viszonylag könnyen megírom a kódot. Viszont amikor egy sorban több alakzat van és azokkal kell valamit csinálni, az nehezen megy (mint itt vagy egy másik hasonló feladatban, aminek még nem teszem ki a linkjét, mert még nem jó a kód, nem látszik semmi az outputon). Amúgy ez nem lomboz le, csak kicsit szokatlan :)

UPDATE (2017.12.15.) Ennél a bizonyos másik feladatnál az volt a feladat, hogy 6*6 négyzetnél a színek változzanak olyan  módon, hogy a vörös összetevő minden négyzetnél változik, a kék pedig minden sorban. Nagyon sok mentori segítséggel végül megértettem a szerkezetet is és a színekkel is boldogultam. A kód meglepően egyszerű lett, sokat tanultam ezzel a feladattal (itt).

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mijutotteszembe.blog.hu/api/trackback/id/tr113467287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása